Thursday 31 March 2011

Lambang Misteri Kejutkan Ku di Lampu Isyarat



Semalam aku kerja lambat, penat aku sebab aku mula kerja dari pagi-pagi lagi pukul lapan. Aku habis kerja lebih kurang dalam pukul sepuluh malam. Sejurus aku habis ngan kerja aku, aku tak tunggu atau berlegar di pejabat, aku terus gerak balik rumah lah apa lagi, sebab aku letih gila siot, aku tau aku nak rebah kat katil dan terus tidur, itu saja.
Aku tengah memandu kereta tak sampai lima minit lepas keluar daripada pejabat bila aku sampai simpang lampu isyarat besar, aku ingat sempat lah aku nak lepas, tapi betul-betul sebelum aku boleh sampai dan lepas simpang lampu isyarat tu, lampu isyarat tu pulak bertukar dari hijau ke kuning. Aku pulak ni pemandu berhemat, jadi bila aku nampak lampu isyarat dah bertukar ke warna kuning dan kemudiannya merah, aku pun tekan brek dan berhenti.
 Lampu isyarat merah tu memang buat aku terkejut biawak sampai aku nyaris tekan minyak bila ada orang tengah duk lalulintas depan kereta aku sebab bila aku melihat warna merah lampu isyarat, hah! Tu hah! Aku Nampak lambang misteri yang membelenggu kepala otak aku selama ni. Aku mulut ternganga melihat lambang misteri tu kat lampu isyarat, sehingga lah lampu isyarat tu bertukar warna ke hijau dengan kereta-kereta dibelakang ku membunyikan hon kereta diaorang sebab aku lambat bertindak bila lampu isyarat bertukar dari merah ke hijau akibat terkejut melihat lambang misteri tu kat lampu isyarat.


Sudah pelbagai tempat sudah aku melihat lambang misteri ni, dan aku pasti sekarang lebih ramai orang sudah nampak atau didedahkan pada lambang misteri ni. Dan mereka semestinya seperti aku, mengaru kepala memikirkan apa ke benda lah lambang misteri ni. Aku terus segar siot lepas nampak lambang misteri tu kat lampu isyarat, sebab adrenalin aku dah jalan kan…

4 comments:

  1. lol hahaha..!!! :P kat metro pon ade...naik muak tngok lambang nih...nak bace pon x de mood sebab evry page mesti ade lambang nih..

    ReplyDelete
  2. Tu la bro... Gua pun tak tahu la apa benda semua ni bro.

    ReplyDelete
  3. macam kace biodisc je.. cube search kaca biodisc..

    ReplyDelete
  4. cuba tgk kat sini http://www.bom321.com/2011/04/isu-simbol-infeksi-aneh.html?utm_source=BP_recent

    ReplyDelete